Scenario 2 - Cursed Artifacts (1/2011)

Scenario 2 - Cursed Artifacts
Vyzerá to tak, že Prastarí majú nový plán. Pri poslednom boji ľudí podcenili a preto teraz nechcú nič nechávať na náhodu. Na svoju stranu lákajú mýtických pozemských bohov a proti ľuďom sa snažia obrátiť silu schovanú v prastarých artefaktoch. Kúzelné knihy horia učencom v rukách, (nielen) staré zbrane sa rozpadávajú na prach a rôzne magické predmety dostávajú svojich nositeľov do Arkhamského Asyla. Podarí sa aj napriek tomu vyšetrovateľom odvrátiť hrozbu zo vzdialených kútov vesmíru a duší?
Scenár skončil 31.03.2011.

Tipy

Vrelo odporúčam pridať tohto heralda (ak hráte s rozšírenim Dark Pharaoh), bude to sranda :)
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Arkham_Horror/darkpharaohbig.jpg

Pozri si aj ostané scenáre.

Podrobné vysvetlenie

Prekliate artefakty

Prastarí objavili nový spôsob ako dostať náš svet do záhuby. Obracajú proti nám moc schovanú v starých artefaktoch. Nyearlantep zaklial dedičstvo faraónov.


Lantern of Sekhmet a Horn of Hathor

Na začiatku hry dostane jeden z vyšetrovateľov Lucernu Sakhmet a Hathorov roh. Nikdy nemôžu byť stratené, ukradnuté alebo zahodené (vymienať sa dajú). Ak vyšetrovaľ nesúci tieto predmety umrie (devour), presunú sa tieto predmety (jeden, alebo oba) na vyšetrovatela s najnižšou príčetnosťou.

O aké že predmety ide?

                                        

Hathorov Roh

Tapni : Môžeš zaplatiť jeden bod staminy aby mohol jeden z vyšetrovateľov prehodiť svoj skill check.

Lucerna Sekhmet

V upkeepe zahoď jeden clue token. Ak žiaden nemáš, zomrel si (devour).

Ako sa píše v úvode. Prastarí využívajú svoju moc aby zakliali artefakty. Tie majú v sebe obrovskú silu a preto sa im to nie vždy podarí. Vyšetrovatelia dostanú na začiatku hry oba tieto predmety a ostanú im až do konca hry. Nemusí ich stále niesť jeden a ten istý vyšetrovateľ. Lucernu by si mali medzi predávať vyšetrovatelia tak, aby sa im nikto nezomrel. Aby bolo jasné, tak Sekhmetina lucerna kontroluje, či máte Clue tokeny iba v upkeepe. Ak sa dostanete na nulu počas kola a stíhnete lucernu posunúť ďalšiemu hráčovi, prežijete.

 

Prekliaty tovar

Vždy, keď si kúpite predmet, hoďte kockou. Ak padne 1 alebo 2, bol tento predmet prekliaty. Straťe jednu staminu a sanity a  zahoďte ho.

Áno, bohužial sú zakliate aj mnohé predmety v obchodoch. A naneštastie sa to dozviete až po ich zaplatení (klasika, nie?). Takže si v obchode dávajte pozor a vyberajte pozorne!

 

Prelomiť kliatbu

Ak vyhráte hru počas záverečného súboju, získate 5 extra bodov. Počas záverečného súboju má Nyearlantep aj physical resistance. Vyšetrovateľ s Lucernou Sekhmet ignoruje jeho Physical resistance a vyšetrovateľ s Hathorovým rohom jeho Magical resistance.

Tak a už vidíte ďalší dôvod, prečo sa snažia Prastarí zakliať artefakty. Často sú ich slabinou. A preto neváhajte a použite ich v boji! Nyearlantep zaklial toto dedičstvo starého Egypta a tak sa jeho porazením môžu tieto kliatby zlomiť. Dostanete tak niekoľko bodov naviac.

 

Zlá povesť

Získate -1 bod za každého vyšetrovateľa, ktorý počas hry zomrel.

Čo ste si mysleli, že sa zlé veci dejú len vám? Námorná šabľa ktor8 vysela nad krbom pána Muldina sa v jeden večer roztiekla ako kolomaž a z starej čínskej vázy obchodníčky Tiang-Tse začali v noci vyliezať tisíce pavúkov. Kliatby totiž zasiahli aj rôzne starodávne predmety v domácnostiach ľudí. A čo myslíte, koho z toho vynia? Presne tých istých, čo sa s podobnými predmetmi ponevierajú po uliach - vás! A preto sa každá informácia o vás (najmä ak je spojená so smrťou) mení na klebety o čiernej mágii a démonoch. Život hrdinov je holt ťažký ....

 

Na záver dodám už len jednu vec. Kým v dobe vyšetrovateľov boli informácie o  Höðrovi, Sekhmet alebo Hathor dostupné len v temných končinách zaprášených knižníc dnes (2011) je ich plný internet, takže si môžete prečítať, kto je Sakhmet, kto je Hathor a že je to vlastne jedno a to isté božstvo...

PS : Vrelo odporúčam pridať na tento scenár tento doplnok (ak hráte s rozšírením Dark Pharaoh), bude to sranda :) Pre tých, čo nevedia o čo ide. Herald je niečo ako pomocník prasterého. Počas hry sa riadite podľa pravidiel na jeho karte. V princípe vždy zťažuje, ale zároveň aj obzvláštňuje hru. Toto je jeden herald, ktorý vyšiel v Print-at-home podobe, inak sa získať nedá.

Pred pridaním komentáru sa musíte prihlásiť
Komentárov: 16 • Strana 1 z 2 • 12

Komentáre

Snorri
29.03.2011, 21:47
Hotovo, díky, příště už to snad dám na poprvé...
sidon
29.03.2011, 21:08
Ahoj, problem je ten, ze fotky su privelke (rozlisenim).
Skus ich zmensit napr. na polovicne rozlisenie a malo by to fungovat.

...musim opravit ten popis pri vkladani obrazkov.
Snorri
29.03.2011, 10:00
Ahoj, nejde mi odeslat report. Fotky mají po 500kb a hlásí mi to chybu serveru. Je chyba u mne? Díky.
sidon
28.03.2011, 15:28
Ahoj, jasne opravime.
Extra body okrem popisu a fotiek sa pridavaju rucne.
MadMaxx
23.03.2011, 23:04
ahoj, prave jsem vyplnoval vysledek druheho scenare, a myslel jsem, ze 5 bodu za zabiti prastareho se pricte automaticky, kdyz zvolim vyhru se soubojem, ale nestalo se tak... neslo by to prosim nejak upravit a pricist?
Macko
18.03.2011, 16:28
no za fyziologickych okolnosti remiza nie je mozna, ale to co sa stalo nam, ten osud, ta nahoda, to proste z hracskeho hladiska nejde pomenovat inak ako remiza. :) Ale je to cele zdokumentovane, takze v aprily si to budete moct precitat. Sam este neviem ci sme sa dohodli ci to bolo vitazstvo alebo prehra. :)Teoreticky by sme mohli dat hlasovat, a vysledky dodatocne zmenit. :D

Eyciir, suhlasim, ale aby som presnejsie vysvetlil preco remiza, ono nie je jasne ako dopadol suboj, ci umrel posledny hrdina, alebo umrel prastary, alebo obaja umreli, ak obaja, kto skor, a mozno obaja ziju niekde spolocne a len sa nam smeju. :) Osobne si myslim, ze ani sam hrdina, teda vysetrovatel este nevie, ci je mrtvy alebo nie. :)
Thales
18.03.2011, 14:54
Remíza? To v Arkhamu jde? Já jsem vždy myslel, že je to vyšetřovatelé nebo Prastarý, tu domluvu mezi nimi si nedovedu dost dobře představit. :-)
Eyciir
18.03.2011, 08:53
Remiza? Co to je? Spravny hrdina bere jen vitezstvi, nebo smrt! :-)
Macko
17.03.2011, 21:03
Po odohrani tohto scenara je namieste zvazit ako mozny koniec hry remizu. :)
Macko
05.03.2011, 20:00
Sappho/Nendil: Najprv som na to uz nechcel dalej reagovat, pretoze uz v tom co pridal Nendil sa pise:

...as though it were the Upkeep Phase.

Mate pravdu ze sa nejedna o fazu, ktora sa nazyva Upkeep, ale ide o urcitu fazu hry/boja, kedy sa deje vsetko to co v upkeepe. Trosku ma to zaujalo, tak som sa poohliadol po internete s tymto problemom, a zistil som ze pocas zaverecneho suboju hraci uz neziskavaju ziadne peniaze (diletantka, retairner...) taktiez sa uz neriesi bank loan. Vsetko ostatne zostava tak ako keby bola upkeep faza. Par riadkov nizsie vsak vo FAQ je napisane toto:

Q: In combat with Ancient Ones, do investigators get a
full Upkeep Phase, or is the Upkeep Phase limited in some
way during the final battle?
A: Investigators get a full Upkeep phase.

Co si inak odporuje s tym vyssie co sa tyka tych penazi. :) Kazdopadne ten clue token musite zahadzovat aj pocas finalneho zapasu, na tom sa nic nemeni.

Inak vdaka vam som nasiel celkom pekne kocky :D
http://store.fantasyflightgames.com/productdetails.cfm?sku=FFS18
Komentárov: 16 • Strana 1 z 2 • 12