Scenario 4 - Paranoia (2010)

Scenario 4 - Paranoia
Všetky tie záhadné vraždy! Nikomu sa nedá veriť! Každý bojuje za seba.
Scenár skončil 29.11.2010.

Tipy

Vrelo odporúčam navoliť dosť veľa bijcov - budete ich potrebovať. Čo je Gate burst sa môžete dočítať v novinke.

Pozri si aj ostané scenáre.

Podrobné vysvetlenie

Márnice sú preplnené, krematória pracujú nepretžite. Toľko mŕtvych si Arkham ešte nepamätá. A najhoršie je, že týmto smrtiam nikto nerozumie. Nikto nevidel vraha, telá ostávajú ležať na zemi bez stôp po násilí. Nikto tu neverí nikomu, za tieto vraždy môže byť zodpovedný hocikto! A ak by to ešte nestačilo, nie len že ľudia umierajú, najvovšie už aj ľudia bez stôp miznú. Presnejšie zmiznú a za niekoľko dní sa vrátia s tým, že si nič nepamätajú.

Tak, ako vidíte, prihorieva. Vraždy počas minulého mesiacu (minulého scenária) vzbudili nedôveru medzi ľudmi. Nikto neverí nikomu. A situácií určite nepomáhajú záhadné únosy. Podarí sa vyšetrovateľom zastaviť Prastarého, aj keď budú pracovať na vlastnú päsť?

 

Paranoja

Všetky ... všetky tie úmrtia a pohrešované osoby. Ako sa to mohlo stať? Určite išlo o prácu zvnútra! Ako môžeme ešte hocikomu veriť? Treba pracovať na vlastnú päsť! Ale porazíme takto Shub-Nigguratha?

Tak, ako vidíte mesto zužuje paranoja. Dokážu v takomto stave vyšetrovatelia zastaviť Shub-Nigguratha?

Dôležité : Nezabudnite, že Shug-Niggurath zvyšuje životaschopnosť všetkých monštier!

 

Zničujúca nedôvera

Vyšetrovatelia medzi sebou nemôže vymieňať peniaze, predmety ani kúzla (teda nič). Takisto nemôžu používať (svoje) špeciálne schopnosti alebo kúzla aby pomáhali ostatným.

Dúfam, že to je jasné. Pre istotu na záver pridám niekoľko príkladov. Ak si nie ste istý, radšej sa spýtajte.

 

Niečo za niečo

Počas upkeepu musíte zaplatiť 1$ za každého pomocníka, ináč sa vráti do krabice (Dukovi netreba).

Áno, aj spojenci/pomocníci sú ľudia a neveria vám. Ale doba je ťažká a za malý žold sú ochotní pomôcť. No a ukazuje sa, že pes je najlepší priateľ človeka - verí vám napriek všetkému (alebo možno len o ničom nevie :) ).

 

Protikúzla

Všetky otvárania brán sú Gate bursty.

Čo je to Gate burst? Toto. Teda po slovensky : Keď sa má otvoriť nová brána na pečati - seale tak ho prerazí - odstráni z dosky (v takom prípade ale otvorenie novej brány nepridá doom token). Navyše, vždy keď sa otvára nová brána, pohnú sa všetky lietajúce monštrá. Komentár : Snáď ste nečakali, že keď vymyslíte Elder signy na Prastarých, tak oni nevymyslia niečo proti nim. Tu máte ich odpoveď, v plnej kráse. Predsa že len, Prastarí nie sú včerajší.

 

Strážci

Na začiatku dajte bokom všetky lietajúce monštrá. Tvoria špeciálny Monster cup. Vždy, keď dávate monštrum (monštrá) na novo otvorenú bránu, pridajte aj jedno litejúce monštrum.

Tak, nebo nad Arkhamom nebude modré. Bude temné a plné monštier. Dodám len technickú poznámku, že ak dáke lietajúce monštrum porazíte, tak ho vždy musíte vrátiť medzi ostatné lietajúce monštrá (do ich špeciálneho monster cupu). Áno, bude tu husté.

 

Únosy

Namiesto toho, aby dostali vyšetrovanie damage - zranenia od lietajúcich monštier sú vyšetrovatelia stratený v čase a priestore (Lost in time and space).

Som si istý, že doteraz ste rozmýšľli nad tými únosmi, ktoré som spomínal na začiatku. Tak, toto sú oni. Môžete sa tešiť na príjemné skupinové stretnutia mimo času a priestoru, vhodný čas ( :) ) vysvetliť si spory medzi vyšetrovateľmi.

 

Na záver ešte pár príkladov toho, čo ako je to myslené s tými vlastnosťami :

  • Lekár môže liečiť iba seba.
  • Výskumníčka môže prehodiť len svoj hod.
  • Kúzlo Heal môžete použiť iba na seba.
  • Kúzlo Plumb the Void (pritiahne iného vyšetrovateľa z Other wordlu) nerobí nič (nedá sa použiť na iného)
  • Blessing v South Church môže dať vyšetrovateľ len sebe
  • Počas setupu nerozdajte Relationship karty (ak hráte s Lurkerom)

Nechávam zbytok na vašu inteligenciu, ak si predsa len nie ste istý, spýtajte sa :)

Good luck and have fun

Pred pridaním komentáru sa musíte prihlásiť
Komentárov: 13 • Strana 1 z 2 • 12

Komentáre

Macko
21.11.2010, 18:23
ospravedlnujem sa, nie 13 ale 14, esteze to po novom system pocita sam. :)
Macko
21.11.2010, 17:35
jednoznacne z tohto co tu zatial bolo je to daleko najtazsie scenario. Kombinacia nemoznosti vymienat si predmety a shub-nigguratha je kruta. My sme to sice presli, ale bolo to dost krvave, ved aj vysledny pocet bodov 13 hovori za vsetko. A tie pocity, ze to prehrame sme mali aj my, od prvej karty az po moment, kedy Yorick horko tazko kupil sword of glory. Nasledne sa curiosity shop zavrel. Velmi prijemne na toto hranie je rozsirenie Innsmouth, kde su dve lokacie tak nejak mimo, tam sa da dostat lodickou za 2 dolare, naspat vsak uz nie, musi prist iny vysetrovatel a ten musi poslat lodicku pre toho jedneho (kratky nahlad na innsmouth pre tych co ho nepoznaju) a v tomto scenariu tak nejak vysetrovatelia nemali chut tam posielat lodicky. A jeden hrac zaseknuty na ostrove nie je nic prijemne. Ale mali sme stastie aj nestastie zaroven. V popise ku hre to trosku rozviniem :)
sa3xxx
21.11.2010, 16:30
dik :) Ano, je to tazke, zatial podla mna suverenne najtazsie :) Do cca polky hry sme mali pocit, ze urcite prehrame :P My sme sa rozhodli hrat v co najmensej skupinke, len to potom vyzadovalo sialeny time managment, aby sa nam nieco nevymklo z pod ruk (na konci nam po meste pobehovali napriklad 2 rifty :D)
Aldomoro
21.11.2010, 09:40
Díky za odpovědi, je to zcela srozumitelné. sa3xxx - gratulace a závist v dobrém slova smyslu ke 4. scénáři. Mně se to zdá fakt hustý, je to velká výzva a hra bez pomáhání a vyměňování bude trochu ponurá. Takže pokud to dáme, tak to pro náš se sehrávající tým bude obrovský úspěch, ale osobně jsem realista :).
sa3xxx
19.11.2010, 20:22
Len sa pochvalim, ze vcera to 4te scenario presli :) A treba uznat, ze uz to zacina byt vyrazne tazsie :) Zabijat Dark Younga so 4 zivotmi nie je nic lahke :)
sa3xxx
19.11.2010, 11:57
ako hovoril macko thoughness/houzevnatost/krvicky sa bere ako keby bola o jedna viac (napriklad pri blessingu ci najimani pomocnikov).
A tiez, ako uz pisal macko, pri combate so Shub Niggurathom zahadzujes cele monstrum naraz.
Macko
19.11.2010, 10:57
Ked maju zvysenu huzevnatost, tak ked s nimi platis napriklad blessing, tak ti staci zahodit jedno monstrum s jednou krvickou a jedno s dvomi a zaplatil si v podstate 5 krviciek, tak ako to vyzaduju pravidla. Pri zaverecnom sucte bodov to vsak nema efekt, lebo tam je monstrum ako monstrum. V boji so shub niggurathom sa zahadzuje cele monstrum, to znamena, ze ked mas cultistu, alebo shoggotha jemu to je jedno.
Aldomoro
19.11.2010, 10:16
Má 2 dotazy co se týče trofejí monster. První - Shub Niggurath zvyšuje všem monstrům houževnatost, počítá se jako zisk i ta zvýšená houževnatost? Druhý - ještě jsme s tímto Prastarým nebojovali, když platím ve finálním boji trofeje, odečítám si z mostra, které jich mám víc jednu nebo odevzdávám celé monstrum?
sa3xxx
15.11.2010, 22:52
@macko : obrazy som hladal este pred vymyslanim scenarov a pri tomto som sa bal, ze ho ani nepouzijem ^^
sa3xxx
15.11.2010, 22:46
ak je niekto v inom svete tak ho povazujes za zradcu, urcite mu nebudes pomahat von :) Takze niektore kuzla, ako napriklad Plumb the void su na nic :) (inac presne to kuzlo som chcel dat do prikladu, len som si nevedel spomenut na meno)
Komentárov: 13 • Strana 1 z 2 • 12