Scenario 4 - Paranoia (2010)
Tipy
Pozri si aj ostané scenáre.
Zúčastnené tímy
Podrobné vysvetlenie
Márnice sú preplnené, krematória pracujú nepretžite. Toľko mŕtvych si Arkham ešte nepamätá. A najhoršie je, že týmto smrtiam nikto nerozumie. Nikto nevidel vraha, telá ostávajú ležať na zemi bez stôp po násilí. Nikto tu neverí nikomu, za tieto vraždy môže byť zodpovedný hocikto! A ak by to ešte nestačilo, nie len že ľudia umierajú, najvovšie už aj ľudia bez stôp miznú. Presnejšie zmiznú a za niekoľko dní sa vrátia s tým, že si nič nepamätajú.
Tak, ako vidíte, prihorieva. Vraždy počas minulého mesiacu (minulého scenária) vzbudili nedôveru medzi ľudmi. Nikto neverí nikomu. A situácií určite nepomáhajú záhadné únosy. Podarí sa vyšetrovateľom zastaviť Prastarého, aj keď budú pracovať na vlastnú päsť?
Paranoja
Všetky ... všetky tie úmrtia a pohrešované osoby. Ako sa to mohlo stať? Určite išlo o prácu zvnútra! Ako môžeme ešte hocikomu veriť? Treba pracovať na vlastnú päsť! Ale porazíme takto Shub-Nigguratha?
Tak, ako vidíte mesto zužuje paranoja. Dokážu v takomto stave vyšetrovatelia zastaviť Shub-Nigguratha?
Dôležité : Nezabudnite, že Shug-Niggurath zvyšuje životaschopnosť všetkých monštier!
Zničujúca nedôvera
Vyšetrovatelia medzi sebou nemôže vymieňať peniaze, predmety ani kúzla (teda nič). Takisto nemôžu používať (svoje) špeciálne schopnosti alebo kúzla aby pomáhali ostatným.
Dúfam, že to je jasné. Pre istotu na záver pridám niekoľko príkladov. Ak si nie ste istý, radšej sa spýtajte.
Niečo za niečo
Počas upkeepu musíte zaplatiť 1$ za každého pomocníka, ináč sa vráti do krabice (Dukovi netreba).
Áno, aj spojenci/pomocníci sú ľudia a neveria vám. Ale doba je ťažká a za malý žold sú ochotní pomôcť. No a ukazuje sa, že pes je najlepší priateľ človeka - verí vám napriek všetkému (alebo možno len o ničom nevie :) ).
Protikúzla
Všetky otvárania brán sú Gate bursty.
Čo je to Gate burst? Toto. Teda po slovensky : Keď sa má otvoriť nová brána na pečati - seale tak ho prerazí - odstráni z dosky (v takom prípade ale otvorenie novej brány nepridá doom token). Navyše, vždy keď sa otvára nová brána, pohnú sa všetky lietajúce monštrá. Komentár : Snáď ste nečakali, že keď vymyslíte Elder signy na Prastarých, tak oni nevymyslia niečo proti nim. Tu máte ich odpoveď, v plnej kráse. Predsa že len, Prastarí nie sú včerajší.
Strážci
Na začiatku dajte bokom všetky lietajúce monštrá. Tvoria špeciálny Monster cup. Vždy, keď dávate monštrum (monštrá) na novo otvorenú bránu, pridajte aj jedno litejúce monštrum.
Tak, nebo nad Arkhamom nebude modré. Bude temné a plné monštier. Dodám len technickú poznámku, že ak dáke lietajúce monštrum porazíte, tak ho vždy musíte vrátiť medzi ostatné lietajúce monštrá (do ich špeciálneho monster cupu). Áno, bude tu husté.
Únosy
Namiesto toho, aby dostali vyšetrovanie damage - zranenia od lietajúcich monštier sú vyšetrovatelia stratený v čase a priestore (Lost in time and space).
Som si istý, že doteraz ste rozmýšľli nad tými únosmi, ktoré som spomínal na začiatku. Tak, toto sú oni. Môžete sa tešiť na príjemné skupinové stretnutia mimo času a priestoru, vhodný čas ( :) ) vysvetliť si spory medzi vyšetrovateľmi.
Na záver ešte pár príkladov toho, čo ako je to myslené s tými vlastnosťami :
- Lekár môže liečiť iba seba.
- Výskumníčka môže prehodiť len svoj hod.
- Kúzlo Heal môžete použiť iba na seba.
- Kúzlo Plumb the Void (pritiahne iného vyšetrovateľa z Other wordlu) nerobí nič (nedá sa použiť na iného)
- Blessing v South Church môže dať vyšetrovateľ len sebe
- Počas setupu nerozdajte Relationship karty (ak hráte s Lurkerom)
Nechávam zbytok na vašu inteligenciu, ak si predsa len nie ste istý, spýtajte sa :)
Good luck and have fun
Komentáre
A tiez, ako uz pisal macko, pri combate so Shub Niggurathom zahadzujes cele monstrum naraz.