Scenario 2 - Riot blows the town (2010)

Scenario 2 - Riot blows the town
Vyšetrovateľom sa podarilo odraziť prvú vlnu zla, nepodarilo sa im to ale dokonale. Do ulíc prenikli zárodky temna a obyvatelia Arkhamu im poslúžili ako živná pôda. Postupná nervozita a nevraživosť vyústili až do mestských nepokojov, čo vytvorilo ideálne prostredie pre (nielen) nočný pohyb rôznych monštier v uliciach kedysi tichého mesta.
Scenár skončil 01.11.2010.

Tipy

Na začiatku hry je mesto doslova plné rôznych monštier a obchody (ak sa vám tam vôbec podarí dostať) sú zavreté. Vrelo sa teda odporúča vybrať si vyšetrovateľov, ktorý začínajú s dákymi zbraňami.

Pozri si aj ostané scenáre.

Podrobné vysvetlenie

Prvé kolo je za nami a vy sa určite neviete dočkať na to, čo si pre vás prastarí pripravili tento krát. Kým počas prvého kola - prvej časti deju sa vyšetrovatelia snažili odvrátiť nečakaný útok zla, v druhej časti budú čeliť úlohe vyčistiť ho od pliagy, ktorá do neho prenikla a pri tom nepodľahnúť vlastným túžbam (viac než je zdravé). Ak vás zaujíma, ako vyzerali udalosti prvého dejstva z pohľadu jedného z vyšetrovaľov, prečítajte si článok z pera Darrela Simmons v Arkham Advertiseri.

Znovu si dovolím ešte dodatočnú poznámku k pravidlám. Herald je síce súčasťou rozšírenia, ale aj v rámci pravidiel iba takou "disjunktnou", čiže ho môžete z daného rozšírenia vynechať. Teda ak pridáte napríklad postavu z rozšírenia Innsmouth Horror, musíte pridať aj všetky predmety, Mythos karty, dosku, .... , ale nemusíte pridať žiadneho Innsmouthského heralda.

 

Nepokoje zmietajú mestom

Temnota zatiaľ nezničila Arkham, ale ľudia pochopili, že sa o to snaží. Panika im popustila oprátky, začínajú zúriť. Podarí sa vám navrátiť pokoj do Arkhamu? Alebo si utrhnete aj svoj kúsok? Alebo si Nyarlathotep utrhne kúsok z vás?

Tak a je nám jasné, kde vznikol problém. Narastajúci počet pohrešovaných osôb, vyvraždené zvieratá, útek niektorých významných osobností z mesta a podobné udalosti dali ľudom najavo, že miestne autority nemajú situáciu pevne pod kontrolou. A absenciu zákona sa ľudská nátura snaží zneužiť vo svoj prospech, teda chce sa nabaliť. A je len na vás, či sa necháte strhnuť touto vlnou, alebo či sa vám ľudí podarí ukludniť. No a ako je jasné, finálový boss na toto kolo je Nyarlathotep. Skupina jeho prívrencov - Masiek sa vám postará o náročné chvíle.

 

Nepokoje v Arkhame

Na začiatku hry umiestnite náhodne a rovnomerne do ulíc tieto monštrá : Dimensional Shambler, The Black Man, Ghost, High Priest, The Dark Pharoah, Witch, Cultist, The Bloated Woman, Maniac.

Ako už bolo napísané, ulice plné rabujúcich ľudí, rozbitých výkladov a horiacich pneumatík je miesto, ktoré si nenechá ujsť žiaden maniak alebo kultista. Ulice sú plné rôznych podobných kreatúr. Bojuchtiví vyšetrovatelia sa majú na čo tešiť. Monštrá uložte na dosku aj ak tým prekročíte Monster limit. Kým počet monštier neklesne pod dovolenú hranicu, všetky nové monštrá putúju do Outskirtu a postupne zvyšujú Terror level.

 

Nakupovanie tehlami

General Store, Ya Olde Magic Shop a Curriosite Shop začínajú (a celú hru ostávajú) zavreté - zabarikádované(dá sa do nich iba vstúpiť a skúsiť rabovať). Namiesto nakupovania v nich môžte skúsiť spraviť Fight (-X) check, kde X je súčastná hodnata Terror levelu. Za každý úspech si potiahnite jednu kartu z odpovedajúceho balíku (napríklad 2 Common itemy za 2 úspechy hodené v General Store). Potom zvýšte Terror level o jedna. Ak máte Blessing, prídete o neho.

Myslím, že to je jasné. Tehly nie su novou platobnou menou v Arkhame, ale nástroj, ktorým "otvoriť" výklady rôznych obchodov. Čím je Terror level - panika v Arkhame vyššia, tým si obchodníci obchody viacej barikádujú a je ťažšie z nich niečo dostať. No a keď vidia obyvatelia Arkhamu, že aj taký vzorový občan, ako napríklad Rolland Banks rabuje, musí to nutne zhoršiť celkovú situáciu. Prečo prídete o Blessing je snaď jasné (o tom, či sa rabovania zúčastnil aj Otec Michael sa dočítate v ďalšom čísle Arkham Advertiseru). Poznámka : Vždy keď sa zvýši terror level, nezabudnite odstrániť z balíku jedného náhodného pomocníka (Ally).

Dôležitá poznámka : Obchody sú, ako tušíte zavreté špeciálnym spôsobom = sú zabarikádované. Môžete teda do danej lokácie (napríklad General Store) vstúpiť, ale jediné, čo tam počas Encounter fázy môžete robiť je skúsiť rabovať. Zároveň je každý obchodník dosť rozumný, aby svoj obchod túto dobu neopustil a tak pri náraste Terror levelu napríklad na hodnotu 3 už nedôjde k bežnému zavretiu obchodu.

 

Upokojovanie davu

Ak skončite pohyb v ulici a nie je tam žiadne monštrum, s ktorým sa dá bojovať (ulica je teda čistá), môžete sa pokúsiť ukľudniť dav. Hodte si na Will (-X) check, kde X je hodnota terror levelu. Ak uspejete, znížte terror level o jedna.

No, je vám snaď jesná, že vyšetrovatelia majú medzi bežnými občanmi istú autoritu a majú tak možnosť ukludniť dav. Aj keď pomáhate zlepšiť celkovú situcáiu, pomocníci sa do mesta nevracajú a ani obchodníci neotvoria svoje obchody (aj keď napríklad dajú preč ostatné drôty, čo zlahčí prípadné ďalšie rabovanie).

Poznámka : Upokojovania davu sa deje počas Movement phase. Môžete teda najprv jednou postavou upokojiť dav a druhou potom rabovať obchod už pri zníženom Terror leveli.

*Vyšetrovatelia nemôžu získať počas záverečného súboja žiadne Clue tokeny

Tu ide jednoducho o to, že niektoré postavy z rozšírení získavajú Clue token každé kolo a tento boss ich teda nevie zabiť. Taká predstava sa nám nepáči. Platia ho predsa za to, aby vyšetrovaľov zabíjal.

*Ak ste Deputy Of Arkham (zástupca šerifa), pri ukľudňovaní davu máte bonus +2 do hodu.

Dôvod je asi jasný. Vyhliadky noci za mrežami (v Arkhame!) je často dostatočným argumentom, prečo je večer lepšie stráviť nonšalantnou konverzáciou pri víne a krbe ako rozbíjanim výkladov v uliciach.

Úlohy sú teda jasné. Najrv treba vyčistiť mesto od monštier. Potom sa treba začať vyzbrojovať na prípadný záverečný súboj a zároveň aj upokovať ľudí (napríklad im vysvetliť, že ten kradnutý Tommy Gun potrebujete na ich ochranu). Prajeme veľa štastia (a pre zmenu aj veľa trofejí :)


Goog hunt!

Fun fact : Obrázok k scenáru pochádza z nemenovaného komixu, v ktorom sa nemenovaný hrdina (oblubujúci nočné lietajúce cicavce) dostal do psychiatrickej liečebne pre ťažkých zločincov. No a tento ústav sa volá Arkham Asylum. Ide o poctu a odkaz na dielo H.P.Lovecrafta, autora poviedok, na základe ktorých vznikla hra Arkham Horror.

PS : Niektoré fotky a príbehy z hranie sme zverejnili aj na našej Facebookovej stránke, aby si mohli vychutnať atmosféru ligy aj ľudia, čo AH nepoznajú. Neváhajte a kludne sa do skupiny pripojte aj vy : Facebook -> skupina Klub Ruiny.

Obrázky : Internet

Pred pridaním komentáru sa musíte prihlásiť
Komentárov: 11 • Strana 1 z 2 • 12

Komentáre

Macko
21.10.2010, 19:44
je to tam velmi okresane. V jednoduchosti ak je postava devournuta, tak mam vlozit do hry karticku, ktora popisuje to co som uz napisal, a ak stupne terror level na 5, tak mam vlozit do hry kartu s negativnym efektom.

To s tymi clue tokenmi som si nevsimol. Nastastie nemali na vysledok ziadny efekt, pretoze vysetrovatelka co ich dostala, skoncila s viac clue tokenmi ako 5. Ale aj tak v inych pripadoch, pri inych bossoch tento bonus bude tiez zapocitavany. Podstatna cast otazky je, ci sa pribehy snazia ludia splnit aj pocas zaverecneho suboja.
sidon
21.10.2010, 19:35
Ja to vidim tak, ze odstranit jeden doom token, ale dalsi vysetrovatel nedostane clue tokeny - to je spomenute aj v pravidlach scenara.
Zaroven neviem ako je ten pribeh popisany, takze dedukujem z tvojho popisu.
Macko
21.10.2010, 19:27
cista hra :) Celkovy pocet bodov 22 + 5 bodov, nahlasim to co najskor, ale asi az cez vikend. Len velmi zaujimava situacia nastala.

Tommy Muldoon (Rookie Cop) splni svoj pribeh ked je devournuty. Ked je devournuty, tak odoberie jeden doom token z doom tracku a da inej postave 5 clue tokenov. Tommy bol devournuty pri finalnom boji s prastarym. Stale to znamena, ze si splnil pribeh? My sme to hrali tak ze ano. Nemalo to velky efekt na vysledok, pretoze pri smrti bossa sme mali to kolo hadzat este dalsimi 14 kockami (dat 4 uspechy) a clue tokenov bolo este dost na aspon 3-4 kola (kazde kolo sme na utok hadzali 17 kockami), ale nam to prislo logicke. Pred podobnou situaciou mozu stat aj ostatny, takze ma zaujima ako to riesit legalne. :)
sa3xxx
20.10.2010, 22:26
Ja dakujem za upozornenie :) Ja ked tie veci pisem tak mi to pride samozrejme, takzo sa mi odosobnuje, ze to samozrejme nie je :)
Aldomoro
20.10.2010, 20:06
Díky, teď už je to jasné.
sa3xxx
20.10.2010, 17:30
Rozuzlenie hadanky :)
Mozete vstupit do lokacie a jedine, co tam mozte urobit je pokusit sa o rabovanie. Cize ziadne encounters a ziadne special encounters. Doplnim to do textu :) Vdaka za dobru otazku :)

PS : Obchod je uz zatvoreny (aj ked trochu inym sposobom), preto na neho terror track 3 alebo kolko uz nema dalsi vplyv.
Eyciir
20.10.2010, 17:12
Skoda, ze se nedaji mazat prispevky :-) Podle toho jak to ted ctu znova, tak to vypada, ze tvurci scenare meli na mysli, ze obchod je sice celou hru oficialne zavreny, ale da se do nej dostat nasilim - coz je od teror levelu 6 stejne prakticky nemozne. Jen bych rad vedel, jestli je zavrena cela lokace a neni v ni mozno mit jine setkani - a tedy do ni ani vstoupit. Pak by daval smysl dotaz Aldomora, odkud se tedy ma nakupovat (ulice?).
Eyciir
20.10.2010, 17:02
Taky bych rad znal upresneni - kdyz stoupne teror level na 3, ma se General Store uzavrit naporad a nepujde uz nakupovat ani cihlou? A co kdyz pak teror level nekdo snizi pod 3 - dojde k umozneni rabovani, nebo ne?
Aldomoro
20.10.2010, 14:20
Ahoj, prosím o upřesnění nakupování v zavřených obchodech. Do obchodů nemůžu, jelikož jsou zavřené a tak po pohybu můžu výše uvedeným Fight Chechem zkusit štěstí na jakékoliv lokaci nebo ulici?
sa3xxx
19.10.2010, 22:11
Tak a je to za nami :) Do Dunwichskych vertexov nam stale vbiehali monstra a teda zvyslovali terror level. Ten sme znili asi 6 krat, aby sme sa konecne dostali k rabovaniu :) A to dopadlo tragikomicky :)
Komentárov: 11 • Strana 1 z 2 • 12