Scenario 4 - The Outsider (2/2011)

Scenario 4 - The Outsider
Z poznámok Corva : "V roku 1828 sa objavil v meste Norimberg malý chlapec. Bol sám, so sebou mal iba dva listy. V jednom, od jeho opatrovníka, sa písalo, že strávil život zavretý v jedinom dome a teraz bol odtiaľ pustený, aby sa môhol stať jazdcom kavalérie. Druhý, od jeho matky, hovoril o tom, ako zomrel jeho otec a ako sa ho vzdala jeho matka (oba písané rovnakým písmom, asi oba sfalšoval sám). Nevedel moc hovoriť, len opakoval, "Chcem byť jazdec kavalérie, tak ako môj otec" a "kone, kone!". Následne sa ho ujal žalárnik Andreas Hiltel, neskôr ďalší a ďalší významní obyvatelia Norimbergu. Postupne sa učil rozprávať a tvrdil, že žil zavretý v malej, tmavej, miestnosti. Raz za deň dostával jedlo a vodu. Pár dní pred svojím prepustením začal chodiť do miestnosti muž v tmavej róbe, učil ho písať a niektoré jednoduché frázy. Chlapec, ako sám tvrdil, sa volal Kaspar Hauser a postupne sa z neho stala miestna kuriozita. Vystriedalo sa pri ňom veľa opatrovníkov. Jedného dňa ho objavili zakrvaveného, s ranou na tvári. Tvrdil, že ho napadol muž v čiernom hábite, podľa hlasu ten z jeho cely. Povedal mu, že musí opustiť Norimberg. Niektorí tvrdia, že si tento útok vymyslel (podobne, ako to, že sa neskôr náhodne postrelil). Jeho kontroverzia trvala až do 14.12.1833, kedy utrpel smrteľné zranenie (bodná rana do hrude). Našlo sa dokonca aj priznanie vraha. Od vtedy sa vedú spory, či si to všetko Hauser iba vymyslel, či bol naozaj celý život väznený. Veľa ľudí si myslí, že bol súčasťou intríg na panskom dvore (pozn. preštudovať spisy o White Lady). Niekoľko vecí, ako napríklad zahadný materiál, na ktorom mal napísané dva listy keď sa objavil, dávajú priestor oveľa odvážnejším špekuláciám. Kaspar prišiel od nikiaľ a mnohí chceli, aby sa tam vrátil. No a teraz sa objavil v Arkhame malý chlapec. Nič pri sebe, tvrdí, že prišiel od "inakiaľ". Nájdený, malý chlapec bez blízkych a bez minulosti. Dali sme mu meno Kaspar Hauser, podľa jeho predchodcu, ktorý sa takto objavil pred sto rokmi na úplne inom mieste, v úplne inej dobe. "
Scenár skončil 30.11.2011.

Tipy

Nebudem radiť, ináč by to bolo až moc ľahké :)

Pozri si aj ostané scenáre.

Zúčastnené tímy

TímDetailSkóre

Podrobné vysvetlenie

.Z poznámok Corva :
"V roku 1828 sa objavil v meste Norimberg malý chlapec. Bol sám, so sebou mal iba dva listy. V jednom, od jeho opatrovníka, sa písalo, že strávil život zavretý v jedinom dome a teraz bol odtiaľ pustený, aby sa môhol stať jazdcom kavalérie. Druhý, od jeho matky, hovoril o tom, ako zomrel jeho otec a ako sa ho vzdala jeho matka (oba písané rovnakým písmom, asi oba sfalšoval sám). Nevedel moc hovoriť, len opakoval, "Chcem byť jazdec kavalérie, tak ako môj otec" a "kone, kone!". Následne sa ho ujal žalárnik Andreas Hiltel, neskôr ďalší a ďalší významní obyvatelia Norimbergu. Postupne sa učil rozprávať a tvrdil, že žil zavretý v malej, tmavej, miestnosti. Raz za deň dostával jedlo a vodu. Pár dní pred svojím prepustením začal chodiť do miestnosti muž v tmavej róbe, učil ho písať a niektoré jednoduché frázy.
Chlapec, ako sám tvrdil, sa volal Kaspar Hauser a postupne sa z neho stala miestna kuriozita. Vystriedalo sa pri ňom veľa opatrovníkov. Jedného dňa ho objavili zakrvaveného, s ranou na tvári. Tvrdil, že ho napadol muž v čiernom hábite, podľa hlasu ten z jeho cely. Povedal mu, že musí opustiť Norimberg. Niektorí tvrdia, že si tento útok vymyslel (podobne, ako to, že sa neskôr náhodne postrelil). Jeho kontroverzia trvala až do 14.12.1833, kedy utrpel smrteľné zranenie (bodná rana do hrude). Našlo sa dokonca aj priznanie vraha. Od vtedy sa vedú spory, či si to všetko Hauser iba vymyslel, či bol naozaj celý život väznený. Veľa ľudí si myslí, že bol súčasťou intríg na panskom dvore (pozn. preštudovať spisy o White Lady). Niekoľko vecí, ako napríklad zahadný materiál, na ktorom mal napísané dva listy keď sa objavil, dávajú priestor oveľa odvážnejším špekuláciám. Kaspar prišiel od nikiaľ a mnohí chceli, aby sa tam vrátil.
No a teraz sa objavil v Arkhame malý chlapec. Nič pri sebe, tvrdí, že prišiel od "inakiaľ ". Nájdený, malý chlapec bez blízkych a bez minulosti. Dali sme mu meno Kaspar Hauser, podľa jeho predchodcu, ktorý sa takto objavil pred sto rokmi na úplne inom mieste, v úplne inej dobe. "

 

Outsider

"Chcem byť jazdcom kavalérie, tak ako môj otec."
Nepríčetnosť, zrada, záhada, tajomstvá... život Kaspar Hausera prenasledovaného Azatothom.

Vašou úlohou bude ochrániť malého Kaspara pred nekonečným Azatothom.

Kaspar Hauser

Počas rozkladania hry si jeden z vyšetrovateľov zoberie Kaspar Hausera ako pomocníka. Tento vyšetrovateľ rovnako dostane jedno kúzlo, stopu a common item - Cavalry sabre.
Kasper sa môže vymienať medzi hráčmi stojacimi na tom istom mieste.

Prvá časť je myslím úplne zrozumiteľná. Druhá chce povedať, že si ho môžete meniť medzi sebou ako predmet (len to tak nechcelo byť napísané). Presne takto sa objavil Kaspar v Norimbergu. S dvoma listami, krátkym a dlhým a s cieľom byť jazdcom kavalérie.

Nechcený

Monštrá sa nepohybujú podľa šípok. Namiesto toho sa hýbu vždy smerom k vyšetrovatelovi s Kaspar Hauserom (ak žije ešte). Idú po najkratšej ceste.

Ak je vyšetrovateľ s Kaspar Hauserom knocked unconsious, zahoďte kartu Kaspara.

Vždy keď dávate monštrum (alebo monštrá) do novo otvorenej brány, dajte tam jedno monštrum naviac.

Všetky monštrá sa hýbu ako fast.

Podľa tej prvej vlastnosti sa môžu takto dostať monštrá aj do bezpečných lokácií (dokonca aj do nemocnice napríklad). Keď sa má monštrum pohnúť, pozrite sa, ako je najkratšia vzdialenosť medzi ním a Kasparom a pohnite ho po tejto ceste. V prípade, že sú dve cesty rovnako dlhé, vyberte jednu z nich. Posledná vlastnosť, že monštrá sa hýbu ako fast, prebíja aj veci ako unique movement monštier. Po meste vám teda môžu behať aj Cthoniani, či Dark Youngovia :)
V prípade, že sú monštrá v inom meste, ako Kaspar, tak sa pohybujú, ako keby cestovali vlakom (samozrejme necestujú vlakom. Jeho pasažierov ale majú ako desiatu na cestu). Monštrá v Devil reefe (aj veďla) skočia do vertexov.
Kaspara počas jeho života veľa prenasledovali (alebo si to len vymýšľal?). Buď opustí mesto, alebo zomrie.

Odhalte jeho tajomstvá

Ak vyhráte hru, Kasper stále žije a máte Corva ako jedného z vyšetrovateľov, tak získate 10 extra víťazných bodov.

Kaspar počas svojho života odhaľov svoje tajomstvá. Mal skvelú pamäť, vedel výborne kresliť. Ak sa vám ho podarí udržať dosť dlho na žive, určite sa dozviete ničo dôležité.  V prípade, že už Corva nemáte dostupného, môžete za splnenie ostatných dvoch podmienko získať 4 body (pozor, iba ak Corv nie je dostupný na začiatku hrania, nie ak počas neho zomrie).
Samozrejme môžete používať Corva z minulých scenárov. No a na záver, Kaspar :

Pred pridaním komentáru sa musíte prihlásiť

Komentáre

sa3xxx
15.11.2011, 14:58
jj, loudaji se kolem :)
Randy
10.11.2011, 23:53
ještě jeden dotaz, když se vyšetřovatel s Kasparem přesune do vnějších světů, jak se pak hýbou monstra? Jdou za ním a nebo setrvávají v Arkhamu a pohybují se jako obvykle?
sa3xxx
10.11.2011, 18:54
1. otazka : nie, Kaspar sa zahodi len ked je vysetrovatel dotlceny (Kaspara chce totiz vselikto zabit)
2. Tak ako vravis.
Randy
07.11.2011, 11:11
přidávání extra monstra se netýká přívalu nestvůr, je to tak? Protože se tam de facto nová brána neotevře...
Randy
04.11.2011, 09:25
Takže jestli to chápu správně, vyšetřovatel, když se zblázní, tak Kaspar se neodstraňuje?
Po předání Kaspara si vyšetřovatel, který ho převezme automaticky sníží max. sanity?