Scenario 3 - Reichenbach's Curse (2/2011)

Tipy
Pozri si aj ostané scenáre.
Podrobné vysvetlenie
Z Corvových poznámok :
„Dostal som zvláštny tip. Na panstve za Arkhamom sa dejú záhadné veci. Niekoľko ľudí tam pobudlo zopár dní (a nocí). Zo začiatku sa nedialo nič zaujímavé, postupne ich ale začali v noci budiť rôzne zvuky. Veľmi ich to desilo, ale aj tak sa to rozhodli preskúmať. Tvrdili, že tie zvuky vydávali miestny dedinčania. Vraj akoby každú noc niekam hromadne putovali. Raz do lesa, raz za statky... Jedného z nich si odchytili, aby sa ho na to mohli popýtať. Vraveli, že vyzeral ako bez duše. Nerozprával, len huhlal, oči mal otvorené, ale na nič sa nepozeral, len kráčal, rovnako ako všetci ostatní. Na miesto ich stretnutia si ale nikto netrúfol ísť.
Viaceré zdroje mi potvrdili, že môže ísť o mocnú kliatbu, alebo dáky rituál. Alebo tí ľudia ani nie sú ľudmi, len dáke pusté ilúzie... musím to preskúmať.“
Raichenbackova kliatba
Zo sna do nočnej mory, putovanie nenarodeného.
Zjavenie Yog-Sothota
Námesační
Na začiatku mythos fázy hoďte kockou
1-4 : Prvý hráč sa presunie na náhodnú lokáciu
5-6 : Všetci hráči sa presunú na náhodnú lokáciu
(Corv je voči tomuto efektu imúnny)
Na mesto padla neznáma kliatba. Aj keď si ráno nikto nič nepamätá, v noci sa mnohí pohybujú po meste. Vyzerajú, ako keby idú na presne dohodnuté miesto, no nevedno kam. Nikomu nie je jasné, či putujú náhodne, alebo za dákym cieľom. Rovnako nie je jasné, či je tento jav prirodzený, či to ľudia robia naschvál, či ide o bežnú námesačnosť, tajné spiknutie, ... Jasné je len jedno - v noci vychádzajú zo svojich domovov na vopred neznáme miesto. Noc čo noc...
K pravidlám - náhodné lokácie sa vyberajú tak ako vždy. Ak padne 5-6, presunte všetkých vyšetrovateľov okrem Corva.
Malátnosť
Clue tokeny môžete používať iba pred hodom.
Funguje to takto. Mám robiť hod napríklad šiestimi kockami. Použijem dva clue tokeny a hodím osem kociek. Ďalšie míňanie sa v rámci tohoto hodu už nedá robiť.
Je to vec prirodzená - keď ľudia netrávia noci pokojným spánkom, nedokážu sa cez deň na nič poriadne sústrediť. Aj takéto sú útrapy vyšetrovania v Arkhame.
Odhalenie
Získate 6 extra bodov, ak odhalíte, čo sa stalo v Arkhame.
Body získate, ak do popisu hry pri nahlasovaní výsledkov napíšete, čo sa to vlastne deje v Arkhame. Prečo ľudia v noci putujú po uliciach, kam idú, prečo tam idú - fantázie sa medze nekladú. Vžite sa do Corvovej kože a dopíšte jeden z jeho príbehov.
Na záver pripíjam starého známeho Corva
Komentáre
Ako určiť náhodnú nestabilnú oblasť : Zoberte kartu mýtů niekde zo stredu baliku a pozrite sa na lokáciu, kde by sa mala otvoriť brána. Použitú mythos kartu odložte bokom, nemá ďalší vplyv na hru.
Pre hráčov s rozšíreniami : V prípade, že je na spodku karta s nula alebo dvomi oblasťami, ťahajte znovu.
Pre všetkých hráčov : Ak potiahnete kartu s pokynom zamiešať balík, zamiešajte balík :)
Mimochodem - kdyz se vsichni presunou do mista s branou, nic se nedeje - presun je na zacatku Mythos, takze vysetrovatele se muzou ve fazi pohybu pristi kolo pohnout pryc - brana by je vtahla az v Encounter fazi.
Ale mnohem zajimavejsi ted je presunout se vsichni do jedne lokace a tam se otevre devouring brana z Lurkera - chramst! :-D
Super budou taky uteky lidi z vezeni ve spanku :-)
2. Ano, vytiahnete ta to z brany.
3. Ano, ked sa posunies, stratis explored marker.
4.&5. Ano, plati na vysetrovatelov v susednych mestach (rovnako, funguje aj presuvanie do Inn, ...) (dufam, ze bude skupionova dovolenka v Devil reefe ;) )
Kdyz padne 5-6, posunou se vsichni vysetrovatele do te same lokace?
Kdyz se ma vysetrovatel pohnout a nachazi se zrovna v jinem svete - plati to taky?
A co kdyz stoji v lokaci u brany a ma explored marker - musi se pohnout a prijit tak o nej a moznost zavrit branu?
Plati presun i pro vysetrovatele v Innsmouthu, Dunwichi a Kingsportu?
A kdyz mythos karta ukazuje treba na lokaci v Innsmouthu, maji se presunout vsichni tam?
A navic, kdo se ztrati v case a prostoru, je pozren... Mam takovy pocit, ze se neco spatneho stane... :-)