Scenario 5 - Time warps (1/2011)

Zúčastnené tímy
Podrobné vysvetlenie
Príde mi to ako včera, keď ľadový boh Hodr zaklínal ulice Arkhamu. Len málokto vtedy tušil, že to je len predzvesť veľkých udalostí. Nasledovalo preklínanie prastarých artefaktov na celom svete. V Arkhame sa objavil mocné magické artefakty, Lucerna Sekhmet a Roh Hathora. Vyšetrovateľom sa podarilo zlomiť kliatbu na lucerne a tým z nej spraviť Hathorovu Lucernu. Tlak Prastarých nezoslaboval a pustili do sa unášania božstiev. Naštastie sa vyšetrovateľom podarilo zachrániť Ninlil, bohyňu vetra. Obojosmerné útoky začali byť tak intenzívne, že začali narúšať podstatu našej reality. Až tak, že takmer vymizla hranica medzi živým a mŕtvym, vďaka čomu spoznali vyšetrovatelia mocné kúzlo Raise dead. A teraz je teraz. Aspoň zatiaľ. Vyšetrovatelia sa musia postaviť bohyni Kalike zmámenej temnotou... Ak sa im to nepodarí, slovo svet stratí svoj význam.
Časové slučky
Zničenie sveta vyzerá byť nevyhnutné. Aby ho ochránila, povstala Kalika, bohyňa času a zmien. A to je presne to, čo predpovedali Prastarí. A tak pripravili mocnú spútavaciu kliatbu. A tak jej teraz Kalika pod ich kontrolou. Musíte ju zastaviť.
Ako vidíte, spor už presiahol všetky rozumné hranice. A riešenia sú také drastické, že prinášajú viac škody ako úžitku...
Dedičstvo
Na začiatku hry dostanete predmety Lucernu a Roh Hathor a pomocníka Ninlil (ak ste ju zachránili) a kúzlo Raise dead. Riadia sa rovnakými pravidlami ako v predchádzajúcich scenároch.
Už asi viete o čo ide. Ak ste nezachránili Ninlil, ostáva uväznená. Ostatné veci získavate tak či tak. Užívajte ich s uvážením, každá chyba môže byť osudná.
Časové slučky
Počas každého kola sa každé zabité monštrum, okrem prvého, vráti na ľubovoľnú otvorenú bránu.
Ak skončí vyšetrovateľ pohyb na ulici, hodí si kockou. Ak padne 5-6, vráti sa na miesto, kde začal svoj pohyb (toto sa deje pred hocijakým súbojom).
Ak sa vyšetrovateľovi nepodarí zavrieť hodom bránu, vráti sa do prvej lokácie odpovedajúceho iného sveta. Je Delayed.
Časové slučky v plnej kráse. Ty že si zabil toto monštrum? Ale však až teraz vstúpilo do nášho sveta! Dorazil na stretnutie v Uptown street? Ale však ešte trčíš v knižnici. Ako to myslíš, že sa sa vrátil z iného sveta? Však si práve odišiel... Enjoy.
Prvá časť funguje následovne. Hráč A zabije cultistu. Zoberie si ho ako trofej. Hráč B (alebo aj A) zabije po ňom Witch. Namiesto toho, aby si ju zobral ako trofej, položí ju na ľubovoľnú otvorené bránu.
Druhá časť je asi zrejmá. Skončíte pohyb na ulici. Hodíte kockou a pri 5-6 sa vrátite na miesto, kde ste začínali. Dá sa aj využiť vo váš prospech možno ...
Tretia časť je asi tiež jasná. Ak pri zatváraní uspejete, brána ja zavretá. Ak nie, vrátite sa zdržaný do prvej lokácie odpovedajúceho iného sveta a martýriu jeho prieskumu si musíte zopakovať...
Kalika
Použite Kaliku ako Prastarého. Ak sa vám ju nepodarí zabiť počas prvých siedmych kôl útoku, prehrali ste.
Uctievači Kaliky sú Kultisti. Ak je na konci kola Kultista na rovnakom mieste ako vyšetrovateľ, stratí sa tento vyšetrovateľ v čase a priestore.
Je to tak, Kultisti sú ako Kalikine chapadlá. Však aj práve cez nich bola prevedená spútavacia kliatba. A práve cez nich môže robiť Kalika na diaľku to, čo vie najlepšie...
Nikdy viac : Vyšetrovalia (každý zvlášť) nemôžu za kolo minúť viac ako dva clue tokeny.
Ak neporazíte Kaliku počas prvých siedmych kôl súboja, prehrali ste.
Realita sa rozpadá, takže nemôžete očakávať dáke zajímavé postrehy a zistenia. Vyšetrovatelia sú radi, ak sa im aspoň na chvíľu podarí udržať chladnú hlavu. A áno, brány sa pomocou clue tokenov nedajú sealovať. Smutné.
Kalika zároveň završuje odtrhnutie nášho svetu od zvyšku vesmíru. Máte teda len chvíľu, aby ste ju zastavili...
Začiatok súboja : Jeden z vyšetrovateľov sa stratí v čase a pristore.
Útok : Hodťe kockou. Ak padne 4-5, jeden vyšetrovateľ sa stratí v čase a priestore. Ak padne 6, obnoví Kalika na maximum (vrátte jej všetky doom tokeny).
V tomto je Kalika najsilnejšia. Nepotrebuje vyšetrovateľom ubližovať. Proste ich na chvíľku odstráni do iného času. Alebo priestoru. Nikto presne nevie, čo sa vlastne s nimi deje. Pre hrčov to znamená rovnaké zdržanie ako stratenie v čase a v pirestore počas hry. Vyšetrovateľ najprv prvé kolo vynechá. V druhom kole sa vracia naspäť do hry, kedy može pokračovať v súboji. Takže každý vyšetrovateľ ktorý sa stratí v čase a priestore počas záverečného súboja stratí 1 kolo v ktorom by mohol útočiť. A popri tom pomaly dokonáva svoje dielo. A ak má pocit, že jej začína niekto škodiť, vráti všetko späť do tej chvíle, kým bola v plných silách...
Stratenie v čase a priestore neodstraňuje (devour) vyšetrovateľa z hry ani na začiatku súboja, ako by sa to podľa pôvodných pravidiel malo hrať. Namiesto toho vyšetrovateľ vynecháva toľko kôl koľko mu ešte chýbalo aby sa vrátil naspäť.
Čaká vás ťažký záverečný súboj, no nikto ho nevybojuje za vás...
Na záver ešte prajem veľa šťastia a pripájam zoznam spomínaných predmetov
foto : internet
Komentáre
http://boardgamegeek.com/thread/641305/card-sleeves-for-ancient-ones
@ macko : Lightning gun :)
@ others (^^) : Pri hre do 5 hracov prichadza do hry 1 monstrum za kolo, takze sa to da stihat. Pri hre viacerych treba vyuzit aj zabijanie pomocou bran (alebo lokacii). Treba okolo toho trochu pospekulovat. Ak napriklad vidim, ze niekto dalsie kolo zatvori branu so symbolom 'O', tak nezabijem toto monstrum, ale dake ine :)
Inak co ma v kratkosti napada, tak myslim ze Inner Sanctum by dokazal pomoct, ako vravis brany v tomto budu pomahat najviac, treba pohladat nejaky encounter v Arkhame, nepoznam ich vsetky, takze mozno tam nieco najdes, napada ma jedna lokacia v Kingsporte, ale to je rozsirenie, a treba zapojit fantaziu, napriklad tesla gun (pochybujem ze sa to tak vola, ani neviem ci to je spell alebo item), ktory sprazi vsetky monstra na oblohe, pripadne casovana bomba + milk of Shub-Niggurath :) Ale aj tak predpokladam, ze terror level sa uz nepodari tak lahko udrzat na nizkych hodnotach. :)
Nastava inak zaujimava sitaucia, totiz v klasickych pravidlach, ked zacina zaverecny suboj, tak vsetky postavy LTS su automaticky devournute. Teraz to neplati, teraz to funguje presne tak, ako keby hra pokracovala dalej, takze keby vas cultista hodil do LTS jedno kolo pred zobudenim Kaliky, jedno kolo stracate pocas hry, potom sa zobudi Kalika, stracate druhe kolo (prve kolo suboja) a potom od druheho kola suboja normalne bojujete.
Eyciir 2 clue tokeny platia aj pri zaverecnom suboji. :)
Randy, vysetrovatelia dohromady mozu ziskat len jednu trofej, a netyka sa to len trofeji (taktiez aj monstra ktore si nemozete nechat ako trofej len tak neumieraju). Za cele kolo sa subojom moze odstranit z hracieho planu najviac 1 monstrum. Preto odporucam vyuzivat kazdu nesubojovu moznost odstranovania monstier z hracieho planu. :)