Scenario 3 - Ninlil, the SoA (1/2011)

Scenario 3 - Ninlil, the SoA
Situácia eskaluje. Pri nedávnom súboji boli sily tak vyrovnané, že obe strany utrpeli obrovské straty. Ani jedna zo strán neotáľa a snaží sa nakloniť jazýček váh na svoju stranu. Prastarí preklínajú pozemské artefakty, používajú temnú mágiu aby zosilnili svoje armády a čo je najhoršie, získavajú na svoju stranu niektorých pozemských bohov. Našťastie sú ale božstvá, ktorým na ľuďoch záleží. A práve teraz sa rozhodli vstúpiť do boja medzi Prastarými a ľudstvom...
Scenár skončil 30.04.2011.

Tipy

Ako ste si možno všimli, veci ktoré získate v scenároch sa vám prenášajú ďalej...

Pozri si aj ostané scenáre.

Podrobné vysvetlenie

Ninlil, Vládkyňa vzduchu


Tlak prastarých začal byť tak drtivý, že dohnal k činom aj pozemské božstvá. Temná strana sa týchto bohov preto snaží zbaviť. Splatíme svoj dlh voči nim a pokúsime sa im pomôcť? Yog-Shoggot sa blíži...


Lantern of Sekhmet a Horn of Hathor


Na začiatku hry dostane jeden z vyšetrovateľov Lantern of Sakhmet a Horn of Hathor. Platia pre ne rovnaké pravidlá ako počas minulého scenáru.

                                        

Predmety nemiznú len tak samé od seba. A preto vyšetrovateľom ostanú tieto predmety z minulého scenáru. Či už sú dobré, alebo zlé, musia ich vyšetrovalia vláčiť so sebou.


Temná armáda


Monštrá majú ability Nightmarish a Overwhelming zvýšené o jedna (aj z nula). Vždy keď dávate monštrum/monštrá do práve otvorenej brány, položte tam jedno monštrum naviac.

Čo to robí? Monštrum, ktoré nemá ani jednu z týchto abilít dostane obe (Napríklad Cultista bude mať teda Nightmarish 1 aj Overwhelming 1). Ak už dáku z týchto abilít má, tak tá zosilnie o 1. Prastarí totiž pochopili, že niektoré obludy iba podhadzujú vyšetrovateľom ako jednohubky a tak sa rozhodli vykonať niekoľko rituálov temnejších ako čokoľvek čo si viete predstaviť, čím z ních spravili armádu vražedných strojov. Máte sa na čo tešiť


Očista


Vyšetrovateľ, ktorý má pri sebe Lantern of Sekhmet môže počas Upkeepu v Graveyarde zahodiť (obetovať) pomocníka. Ak tak urobí, Lantern of Sekhmet sa vymení za Lantern of Hathor. Vyšetrovatel ešte dostane Curse.

                                                          

Kliatby Prastarých sú rafinované. Dá sa ich zbaviť len za cenu, že do seba vpustíme temnotu (zabijeme iného človeka, čím je naša duša poznačená na vždy) . A možno to je presne to čo chcú. Ako sa rozhodnete? Odoláte, alebo nie? Ide o vyšší záujem? O obetu v prospech dobra?


(Zmena z Lantern of Sekhmet na Lantern of Hathor súvisí s tým, že Sekhmet a Hathor je vlastne jedno a to isté božstvo, len jedno je "good" a druhé "evil" mode :) )


Úplatok


Vyšetrovateľ môže zahodiť predmety v celkovej hodnote X$ počas Upkeepu v ľubovoľnej druhej lokácii Iného sveta (X je počet vyšetrovateľov (nemodifikovaný pravidlami) krát 8). Ak tak urobí, získa Ninlil ako pomocníka. O Ninlin sa nikdy nedá prísť. Kým nie je Ninlin zachránená, nedajú sa Pečatiť brány.

                                                          

Zbaviť sa bohov nie je ľahké a Prastarí to vedia. Radšej ako by mali riskovať priamu konfrontáciu, najmú si žoldnierov zo vzdialených svetov. Vo vesmíre sú totiž bytosti, ktoré pred božstvami nemajú žiaden rešpekt. A ani pred Prastarými. Preto ich na svoju stranu získali úplne primitívnym spôsobom - darmi. A tu urobili chybu. Jediné čo stačí ľuďom urobiť je ponúknuť viac. Únosci majú svojich zvedov v rôznych Iných svetoch, preto stačí navštíviť niektorý z nich. Podarí sa vám vykúpiť Ninlil? Kým sa vám to nepodarí, nedajú sa pečatiť brány (kto by pečatil bránu, keď je na druhej strane bohyňa). Ak sa vám to podarí, získate na svoju stranu nesmierne silného pomocníka. Viac si tejto Sumerskej (Babylonskej) bohyni prečíte v zápiskoch profesora Armitage.

 

Na záver ešte celkom netradične pripojím obrázky, ktoré sa použili na tvorbu tohto scenáru (keďže sa nemohli použiť celé, aj keď stoja za to). Autorom patrí veľké uznanie.

Na prvý dávam iba link, druhý je tu :

 

Obrázky : Internet.

Pred pridaním komentáru sa musíte prihlásiť
Komentárov: 13 • Strana 1 z 2 • 12

Komentáre

Snorri
17.04.2011, 09:49
Ahoj, na foru FFG si to vylozili podobne. Cili ze to neni za minusove body.
http://www.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=5&efcid=1&efidt=118433
Macko
17.04.2011, 02:12
ja si tiez myslim ze nie, je to v podstate iny predmet, aj ked s podobnym ucinkom. Pochybujem, ze vsetky bonusy aj postihy spajane s Elder Signom vratane bodovej strany za pouzitie maju efekt aj na tento predmet.
sa3xxx
16.04.2011, 16:08
ja si myslim ze nie :) Oni funguje mierne odlisne, myslim ze pri nom treba robit check, takze to nie je az takova pecka
Thales
15.04.2011, 23:44
Oprava - ne v King in Yellow, ale Curse of the Dark Pharaoh. ;-)
Thales
15.04.2011, 23:41
Otázka - počítá se "Parchment of elder sign" z King in Yellow jako normální elder sign? Podle mne ano.
Randy
05.04.2011, 16:01
omlouvam se, ted jsem to v tech erratech nasel, takze mate samozrejme pravdu, obtiznost o 1 vyssi...
Randy
05.04.2011, 12:06
Snorri: cau, no tak to je teda dost podstatna chyba v ceske verzi, jako tohle zamenit. Ale ok, budeme to teda takhle hrat :-)
Snorri
05.04.2011, 08:25
Ahoj, na anglickém (americkém:-) ) originálu je Power: The Key and the Gate - While Yog-Sothoth stirs in his slumber, the DIFFICULTY to close or seal a gate increases by 1. Čili dva úspěchy. A je to myslím i ve FAQ v nových verzích pravidel.
Randy
05.04.2011, 02:15
Eyciir : V české lokalizace Yog-Sothoth ma na karte prastareho jednoznacne napsane MODIFIKATOR, ne OBTIZNOST. A v Erratech o tom neni ani slovo, tak nevim teda....
Macko
01.04.2011, 17:14
dobra poznamka Eyciir. Hlavne R`lyeh sa teraz neskutocne zle zatvara. :/

Inak povodne bolo vykupne za Ninlil pocet hracov x 10. Som si ani nevsimol, ze to sa3xxx zmenil a kedze ako CMM sme dnes odohrali tento scenar, tak sme zahadzovali predmety v hodnote 60 dolarov (6 inv). Bolo vtipne pocitat bonusy do pohybu a evade, ked to sla Akachi odovzdat. :)
Komentárov: 13 • Strana 1 z 2 • 12